کلیک کمتر، معماری بیشتر (بررسی و معرفی نرم افزار Twinmotion 2019)

کلیک کمتر، معماری بیشتر 

Less click, more Architecture

مقدمه

همیشه کمبود زمان و پرزانته های با کیفیت و متنوع از دغدغه های فکری معماران بوده و هست.
به طوری که آن ها تمام وقت خود را صرف طراحی و یا نهایتا مدلسازی میکنند .
و زمانی برای پرزانته و خروجی های مطلوب نمی ماند.
امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، نرم افزارهای رندرینگ ریل تایم به کمک معماران آمده:
تا دغدغه اصلی و همیشگی آن ها را برطرف کند، چیزی گرانبها به نام زمان!
اما مسئله ی دیگری که دامن گیر آنها می شود:
پیچیدگی محیط کاربری، کمبود منابع آموزشی جهت یادگیری، و همچنین سیستمی قدرتمند برای رندرینگ و انیمیشن سازی معماریست.

اما راه حل چیست؟

در سال 2017 بود که شرکت Abvent همکاری خودش را با شرکت Epic Games شروع کرد .
و با بهره گیری از دستاورد ارزشمند این شرکت، Unreal Engine 4 .
موتور رندر قبلی خود را تقویت کرده و آن را با نام Twinmotion 2018 و طی آپدیتی Twinmotion 2018 V2 به معماران معرفی و عرضه کرد.
راه حلی بسیار هوشمندانه با چاشنی Unreal Engine!

اما سوالی که برای معماران پیش می آید این است که چرا یادگیری و استفاده از Twinmotion امری ضروریست؟

چرا Twinmotion ؟

محیط کاربری ساده و روان: محیط کاربری Twinmotion به قدری ساده و روان است که یادگیری و کار کردن با آن زمان بسیار کمی میطلبد به طوری که برای پروژه های سنگین با صرف یک روز زمان .
میتوان تعداد زیادی رندر تک فریم، انیمیشن، پانوراما و قدم زنی در محیط سه بعدی در کسری از ثانیه تهیه نمود.

تعاملی با نرم افزار های BIM:

از آنجایی که بیشتر کاربران ایران از رویت و کاربران اروپایی از آرشیکد استفاده میکنند، Twinmotion تعامل بسیار خوبی با این نرم افزارها دارد.
و علاوه بر خروجی تصاویر و انیمیشن، اطلاعات BIM نیز قابل دسترسی است.

کتابخانه ای غنی برای معماران:

کتابخانه ای مفید و متنوعی از مبلمان و متریال ها برای معماران تهیه شده .
که با چندین کلیک و با صرف یک الی دو ساعت مدل سه بعدی و صحنه شما برای رندر آماده است.
و میتوان از آن تصاویر و انیمیشن های لازم را، خروجی گرفت.
Twinmotion

ریل تایم بودن پیش نمایش برای رندرها:

تنظیمات و تغییرات نور، آب و هوا، تغییر فصول سال و …
همگی با چند کلیک قابل دسترسی است و به صورت لحظه ایی در نمایشگر شما نشان داده میشود.

قدم زنی در محیط سه بعدی:

به لطف Unreal Engine 4 ، این قابلیت نقطه قوتی است که Twinmotion را از سایر رقیبان خود متمایز
و معماران را نسبت به یادگیری و استفاده از سایر موتور رندرهای آفلاین و ریل تایم بی نیاز میکند.
این خروجی که با پسوند EXE است:
بر روی سایر سیستم ها، حتی بدون نیاز به نصب این موتور رندر بر روی آنها، قابل اجرا است.
محیط سه بعدی خود را به صداگذاری کرده و همانند یک بازی ویدیویی در آن قدم بزنید!

واقعیت مجازی:

مهمترین مزیت استفاده از واقعیت مجازی در معماری، امکان تعامل از نزدیک کاربر با پروژه‌های در دست توسعه یا تکمیل‌شده، را فراهم میکند.
با استفاده از این تکنولوژی:
امکان بررسی دقیق و واقع‌گرایانه ابعاد و اندازه‌های طرحی که قرار است به مرحله اجرا درآید، فراهم می‌شود.
حال آنکه Twinmotion در این زمینه پا را فراتر گذاشته و از سایر رقیبان خود پیشی گرفته است.
تغییر ساعت، آب و هوا و متریال از جمله قابلیت هایی است که در آخرین نسخه این نرم افزار به واقعیت مجازی آن اضافه شده است.

در پایان مقاله این مقاله، توجه شما را به مثالی جلب میکنم.
اگر در نرم افزار های Revit و 3DS Max و موتور رندرهای آفلاین و یا حتی ریل تایم، اگر شبیه سازی محوطه های سرسبز، با سیستم ها موجود، امری طاقت فرسا و غیر ممکن است.
با Twinmotion شما قادر خواهید بود که با یک کلیک به حجم وسیعی از یک محوطه سبز و یا حتی یک جنگل، پیاده رویی بسیار شلوغ، خیابانی پرترافیک و … دست یابید.
انتخاب با شماست، رندرهایی کم و با زمان رندر طولانی، یا پرزانته ایی متنوع با زمان خروجی بسیار پایین!


با توجه به موارد ذکر شده  به شما پیشنهاد میکنیم  آموزش مقدماتی کار با Twinmotion را  ببینید .


امیدواریم که این مقاله برای آن دسته از عزیزانی که آشنایی و یا آگاهی کافی از تویین موشن و نوع خروجی های آن نداشتند مفید واقع شود .
محمد مهدی مولایی (مدرس  مجموعه آرکپرو)

پاسخی بگذارید