استودیو معماری 4Space و تلاش برای ایجاد رابطه ای عمیق میان فضا و افراد

زمان مطالعه : 3 دقیقهتاریخ انتشار : 14 شهریور 1399تعداد بازدید : 347 دسته بندی : آموزش

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : استودیو معماری 4Space ، یک استودیوی طراحی معماری واقع در شهر دبی می باشد که عمده فعالیت آن پیرامون معماری داخلی با رویکردی انسان محور است. تمرکز معماری انسان محور ، بر روی نیازهای انسانی از فضا است. انسان همواره در تعامل با محيطي است كه خود جزئي از آن به شمار مي رود؛ بنابراين رابطه انسان و محيط به صورت يك رابطه رفت و برگشتي و تعاملي مورد نظر است.

4Space

Firas Alsahin در همکاری را به همراه با Amjad Hourieh ، استودیو معماری 4Space را پایه گذاری نموده است و در طول یک دهه اخیر، این همکاری سبب تشکیل تیمی متخصص و فعال در چندین حوزه از دانش معماری شده است! به گونه‌ ای که این استودیوی معماری، تاکنون طراحی های متنوع با موضوعات گوناگونی همچون پروژه‌های مسکونی تا رستوران‌ ها، فروشگاه ‌ها و همچنین فضاهای اداری را برعهده داشته است.

Firas Alsahin ، هم بنیانگذار استودیو معماری 4Space درباره فعالیت هایشان این چنین می گوید: ” ما همواره به دنبال ادغام یکپارچه و هماهنگ ایده های طراحی داخلی با زندگی روزمره ی ساکنان یک فضا بوده ایم! اتفاقی بدون تاثیرپذیری از سبک خاصی از هنر معماری!

این کار سبب ایجاد رابطه ‌ای طولانی مدت ، عمیق و همچنین محسوس میان فضا و کاربران آن فضا می شود. “

این استودیو معماری در یک به یک پروژه‌ های خود، بر موضوع به چالش کشیدن وضع موجود پروژه و جابه جایی مرزهای سنت و هماهنگی آن با معماری مدرن در طراحی داخلی، تاکید داشته است! Amjad Hourieh در این باره می گوید : ” رویکرد ما در طراحی ، همواره جسورانه و منحصر به فرد بوده است! “

این ادعا را می توان در طراحی کافه coffeetea در شهر دوبی مشاهد کرد! فضایی که برای سرو دو نوشیدنی پر طرفدار چای و قهوه تقسیم بندی شده است! اتفاقی که شاید انتخاب بین آن ها برای یک فرد بومیِ دوبی، غیرممکن بنظر آید. در طراحی بخش سرو قهوه در این کافه ، از پالت رنگی با تناژ گرم و  قهوه ای استفاده شده است! علاوه بر این، دیواره آجری این قسمت نیز مکمل این طراحی می باشد و در بخش هایی نیز از گیاهی مشابه درخت قهوه استفاده شده است.

coffee tea طراحی شده توسط استودیو معماری 4Space

در عین حال ، در بخش دیگری از این کافه، شاهد استفاده از طیف رنگ سبز نسبتا تیره ای هستیم! همچنین پوشش خزه مانند روی آویزهای تزئینی در این بخش، تداعی گر برگ های چای هستند. شاید جالب باشد که بدانید این ایده ی طراحی از تفکر زیست شناسی (biophilic) این استودیوی معماری نشات گرفته است! بهره گیری از ایده های عناصر طبیعی در طراحی داخلی یک فضا.

Firas Alsahin بر این باور است که سلامتی و پایداری زندگی انسان ها، در میان سرعت اتفاقات و جریانان زندگی روزمره گم شده است! استودیو معماری 4Space در تلاش است این ذهنیت را تغییر داده و از عناصر طبیعی در جهت بهبود حس فضاهای داخلی بهره گیرد.

فروشگاه برند Tutus Kurniati طراحی شده توسط استودیو معماری 4Space

از دیگر پروژه های این استودیوی معماری می توان به طراحی فروشگاه برند Tutus Kurniati ( لباس زنانه مجلسی) در Nakheel Mall شهر دبی اشاره کرد! فروشگاه برند Tutus Kurniati طراحی شده توسط استودیو معماری 4Space دارای سکوهایی با روکش چوبی و کفسازی موزاییکی به رنگ شن و ماسه است تا سبب ایجاد حسی ساحلی در فضا گردد!

جالب است بدانید این فروشگاه، بدون در نظر گرفتن پیشخوانی جهت پرداخت به صورت نقدی طراحی شده است! Amjad Hourieh بر این باور است در دنیای پس از همه گیری ویروس کرونا، پرداخت غیرنقدی اهمیت فزاینده ای خواهد داشت! او می گوید: ” تمام زمینه هایی که ما در آن طراحی داشته ایم، دچار تغییراتی اساسی شده است؛ و این موضوع ، چرایی و چگونگی طراحی ما را توضیح می دهد. “

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

ورکشاپ حرفه ای Lemon Office

1,499,000 تومان
04:30ساعت
24

ورکشاپ حرفه ای Para Containers

999,000 تومان
02:09ساعت
60

ورکشاپ حرفه ای Revit Parametric / Dynamo

1,199,000 تومان
5
14:00ساعت
780

ورکشاپ حرفه ای ParaLight

1,499,000 تومان
04:00ساعت
1650

ورکشاپ حرفه ای FinGlass

899,000 تومان
02:00ساعت
2281

ورکشاپ حرفه ای KitchenExpert

1,499,000 تومان
5
08:00ساعت
2070

ورکشاپ حرفه ای BoxOffice

1,499,000 تومان
08:00ساعت
1260