خانه اطلس ؛ چشم اندازی بر فراز درختان!

زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 15 شهریور 1399تعداد بازدید : 352 دسته بندی : آموزش

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : معماران هلندی MONADNOCK در سال 2016 میلادی ، طراحی خانه اطلس (Atlas House) در حاشیه شهر EINDHOVEN (شهری مدرن و صنعتی در استان برابانت شمالی در جنوب شرقی کشور هلند) و در رو به روی یک ملک تاریخیِ روستایی را به پایان رساند.

Atlas House

این ساختمان مربعِ جمع و جور که خود را مانند یک برج نشان می دهد، چهل و پنج درجه نسبت به خیابان چرخانده شده است و از مرزهای زمین پروژه نیز جدا شده است! تمام پنچره ها در گوشه های ساختمان گروه بندی شده اند و در بعضی مواقع امکان دیدهای مورب از طریق حجم را فراهم می کند. در فضای داخلی، این چرخش باعث ایجاد چشم انداز های برجسته ای در امتداد لبه های جنگل شده است. عمق بازشوهای نما نشان می دهد که اندازه و رنگ آجرها در داخل و خارج یکسان هستند. نمای خارجی هیچ سرنخی در مورد جبران سرزندگی در فضای داخلی ارائه نمی دهد. فضای داخلی، مجموعه ای از اتاق ها با ارتفاع ها و سطح کف های مختلف را نشان می دهد که هر کدام ویژگی های خاصی به بازشوهای پنجره های منحصر به فرد خود می دهند!

در این زمین با ابعاد متوسط، یک اقامتگاه بزرگ بایستی با آرزوی داشتن باغ کارفرما ترکیب می شد! بنابراین، رد پای خانه در ارتفاع ساختمان به حداقل رسیده است که منجر به برنامه سازمان یافته عمودی شده است. به دلیل نزدیکی خانه های همسایه به خانه اطلس (Atlas House)، میزان حریم خصوصی در باغ محدود است؛ از این رو، ساختار برج مانند یک تراس در پشت بام با میزان حریم خصوصی حداکثر ارائه می دهد که در آن می توان بر فراز درخت ها زندگی کرد!

خانه اطلس (Atlas House) با انواع زیادی از آجرهای قرمز ساخته شده است. در نماها، از یک ترکیب براق برجسته برای بندکشی استفاده شده است که باعث ایجاد یک الگوی گرافیکی شده است. در سراسر حجم، نماها شامل تزئیناتی هستند که به سنت غنی کردن آجرکاری معمولی با گچ نئورنسانس هلند برمی گردند. قسمت بالایی ساختمان با یک لایه سیمان روشن به پایان رسیده است که آن را از پایه کلاسیک ساختمان متمایز می کند. گوشه های سقف که کمی بلند شده اند، بر این موضوغ بیشتر تاکید می کنند و خانه اطلس را مانند پیکر اساطیر یونان به ذهن می آورند که آسمان را تا ابد بر روی دوش خود می کشند.

Atlas House

در انتها بد نیست بدانید معماران MONADNOCK توسط دو معمارِ خلاقِ هلندی با نام های Job Floris و Sandor Naus در شهر روتردام کشور هلند پایه گذاری شده است. معماران MONADNOCK بر این باورند که شهر ، یک روند رو به تکامل است! به بیان ساده تر ، بافت شهری از عناصری تشکیل شده است که یک به یک با سرعت های مختلف در حال تغییر می باشند. پس معماری نیز بایستی همسو با این روند تکاملی، در حال پیشروی باشد.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

ورکشاپ حرفه ای Lemon Office

1,499,000 تومان
04:30ساعت
24

ورکشاپ حرفه ای Para Containers

999,000 تومان
02:09ساعت
60

ورکشاپ حرفه ای Revit Parametric / Dynamo

1,199,000 تومان
5
14:00ساعت
780

ورکشاپ حرفه ای ParaLight

1,499,000 تومان
04:00ساعت
1650

ورکشاپ حرفه ای FinGlass

899,000 تومان
02:00ساعت
2281

ورکشاپ حرفه ای KitchenExpert

1,499,000 تومان
5
08:00ساعت
2070

ورکشاپ حرفه ای BoxOffice

1,499,000 تومان
08:00ساعت
1260