خانه فلمینگتون ؛ زندگی بر روی مرزهای سنت و مدرنیته

زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 14 اسفند 1400تعداد بازدید : 318 دسته بندی : آموزش

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : خانه فلمینگتون (Flemington) در شهر زیبا و تاریخی فلمینگتون، واقع در کشور استرالیا (Australia) ساخته شده است. این خانه 93 متر مربعی، نخستین بار در سال 1940 میلادی مورد بهره برداری قرار گرفت. جالب است بدانید که مالک فعلی آن، برادرزاده ی نخستین ساکن خانه است! به هر روی، در اواسط سال 2021 میلادی، مالک فلمینگتون تصمیم گرفت که این واحد مسکونی را نوسازی و بازطراحی نماید. در ادامه ی این مطلب، مروری خواهیم داشت بر مهم ترین ویژگی های پروژه نوسازی خانه فلمینگتون.

خانه فلمینگتون

خانه فلمینگتون
خانه فلمینگتون

خانه فلمینگتون

 

مهم ترین جنبه های پروژه نوسازی خانه فلمینگتون چه بود؟

مسئولیت پروژه طراحی داخلی فلمینگتون بر عهده ی تیمی از معماران داخلی کمپانی معماری Lisa Breeze (مستقر در شهر فلمینگتون) بود. مهم ترین مشخصه ی ذاتی این تیم خلاق و خوش فکر، توجه هنرمندانه به جزئیات هر پروژه است. در خانه فلمینگتون نیز می توانیم نمودهای این عادت را مشاهده کنیم. به عنوان نمونه، آن ها تصمیم گرفتند که پالت متریال خود را تا حد ممکن براساس سنت های بومی معماری استرالیایی بچینند. از سوی دیگر، متریال شیشه به عنوان نماینده ای برای معماری معاصر در این خانه حضور پررنگی دارد.

اما بگذارید شما را با یکی دیگر از مهم ترین متریال به کار رفته در این پروژه آشنا کنیم. کاشی های سرامیکی لعاب دار مربعی! این کاشی ها نمایی امروزی و در عین حال نوستالژیک را به فضاهای داخلی و خارجی خانه بخشیده اند.

خانه فلمینگتون

خانه فلمینگتون
طراحی داخلی عمارت

 

اصول نوسازی خانه فلمینگتون چطور تدوین شد؟

ساکنین خانه، بیش از هر چیز دیگری، از آشپزخانه ی غیر عملکردی و حمام فرسوده ی خانه به تنگ آمده بودند. به همین دلیل، تصمیم گرفتند که نه فقط این دو فضا، بلکه تمام بخش های خانه را به استانداردهای زندگی معاصر برسانند. اما چالش برانگیزترین جنبه ی این پروژه، انتخاب میراث ماندگار خانه بود! در حقیقت، اصول نوسازی فلمینگتون بر روی مرز احترام به گذشته و نگاه به آینده چیده شد. در این مسیر، مهم ترین اولویت تیم معماران، طراحی فضاهای عمومی بود. فضاهایی که با فضاهای باز خانه مرزهایی مشترک و شفاف دارند.

خانه فلمینگتون

خانه فلمینگتون
فضاهای داخلی پروژه فلمینگتون

 

مروری کوتاه بر سازماندهی فضایی خانه فلمینگتون

به محض ورود به خانه فلمینگتون با اتاق های خواب مواجه خواهید شد! کمی آن سو تر نیز یک اتاق نشیمن جذاب و دلنشین را خواهید دید. منطقه ی آشپزخانه و غذاخوری هم که به تمامی بازسازی شده اند، در آن سوی سایت پروژه و همجوار با حیاط خانه خودنمایی می کنند.

خانه فلمینگتون

خانه فلمینگتون
پلان
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

ورکشاپ حرفه ای Lemon Office

699,000 تومان
04:30ساعت
6

ورکشاپ حرفه ای Para Containers

499,000 تومان
02:09ساعت
58

ورکشاپ حرفه ای Revit Parametric / Dynamo

999,000 تومان
5
14:00ساعت
778

ورکشاپ حرفه ای ParaLight

999,000 تومان
04:00ساعت
1649

ورکشاپ حرفه ای FinGlass

499,000 تومان
02:00ساعت
2280

ورکشاپ حرفه ای KitchenExpert

999,000 تومان
5
08:00ساعت
2067

ورکشاپ حرفه ای BoxOffice

999,000 تومان
08:00ساعت
1257