طراحی متفاوت فروشگاه اصلی برند تخصصی Spyder در سئول

زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 18 شهریور 1399تعداد بازدید : 412 دسته بندی : آموزش

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : فروشگاه اصلی برند تخصصی Spyder (اسپایدر) در شهر سئول واقع در کشور کره جنوبی ، توسط معماران ژاپنی Jo Nagasaka و Schemata (طراحی معماری / طراحی داخلی / طراحی مبلمان) و در زمینی به مساحت 146 متر مربع در سال 2020 میلادی طراحی شده است.

Spyder یک تولید کننده لباس اسکی حرفه ای در شهر کلرادو واقع در ایالات متحده آمریکا است که طبق ادعای وب سایت این شرکت، بزرگ ترین برند تخصصی اسکی در جهان به شمار می آید! معماران ژاپنی Jo Nagasaka و Schemata در این فروشگاه توانسته اند فضایی را طراحی نمایند که بتواند دو ویژگی متناقض این برند را بیان کند! یعنی ویژگی تجمل گرایی انحصاری و همچنین ویژگی پویایی که باعث ایجاد تغییرات مداوم در آن و همچنین در ذهن مخاطب خود می شود.

طراحی فروشگاه برند Spyder

دیوارهای خارجی از کاشی های سفارشی با رنگ گرادینت قرمز به سیاه ساخته شده اند که نمایانگر رنگ های برند Spyder می باشند. در طراحی کف فروشگاه، رزین اپوکسی سیاه بر روی سطح موجدار کفپوش چوبی کهنه ریخته شده است و گرادینت ظریف سیاه رنگی حاصل شده است که باعث ایجاد حس تجمل گرایی می شود. اما شاید این سوال پیش آید که گرادینت (Gradient) یعنی چه؟

گرادینت در لغت به معنای شیب یا تدارج رنگی است. در مفهوم گرافیکی، گرادینت که به آن color transitions یا محوشدگی رنگ‌ ها نیز گفته می ‌شود، به ترکیبی تدریجی از رنگ ‌ها گفته می ‌شود که بین آن‌ ها هیچ مرز مشخصی وجود ندارد! به زبان ساده ‌تر، هنگامی که تصویری از یک طیف متشکل از دو یا چند رنگ که با هم مرز مشخصی ندارند، تشکیل شده باشد، می‌ گوییم در آن گرادینت (Gradient) بکار رفته است.

مفهوم گرادینت برای اولین بار در سال 1995 میلادی در دنیای گرافیک مطرح شد و از همان ابتدا نیز طرفداران زیادی را برای خود به دست آورد. گرادینت‌ ها در طی سال‌ های بعد توسط طراحان گسترش پیدا کردند؛ هر چند برای مدتی طراحان به سبک ‌های جدیدتر پرداختند و گرادینت برای مدت کوتاهی محبوبیت خود را از دست داد اما در سال 2017 میلادی، دنیای گرافیک مجددا به برخی از استایل‌ ها و شیوه‌ های طراحی بازگشت! در حال حاضر نیز گرادینت دوباره به یک مد یا ترند در طراحی گرافیک و همچنین طراحی داخلی تبدیل شده است (برای نمونه لوگوی اینستاگرام). از گرادینت می توان برای افزودن عمق به فضا استفاده کرد.

نکته ی جالب توجه دیگر در طراحی فروشگاه اصلی برند تخصصی Spyder در شهر سئول ، طراحی قفسه های فروشگاهی است! قفسه های نمایش محصولات به گونه ای نصب شده اند که قابلیت حرکت در هر دو جهت افقی و عمودی بر روی ریل های تعبیه شده در کف را دارا می باشند.

پلان
مقطع

معماران Jo Nagasaka و Schemata درباره طراحی این پروژه چنین می گویند: هدف ما از طراحی فروشگاه اصلی برند تخصصی Spyder در شهر سئول ، ایجاد تحرک و انعطاف پذیری بود! شیوه ای از طراحی که برای کارکنان فروشگاه این امکان را فراهم آورد که بتوانند نحوه نمایش کالا را با توجه به موضوع هر فصل ، به راحتی تغییر دهند و تاثیر تجارت بصری خلاق را به حداکثر میزان خود برسانند!

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =

ورکشاپ حرفه ای Lemon Office

1,499,000 تومان
04:30ساعت
24

ورکشاپ حرفه ای Para Containers

999,000 تومان
02:09ساعت
60

ورکشاپ حرفه ای Revit Parametric / Dynamo

1,199,000 تومان
5
14:00ساعت
780

ورکشاپ حرفه ای ParaLight

1,499,000 تومان
04:00ساعت
1650

ورکشاپ حرفه ای FinGlass

899,000 تومان
02:00ساعت
2281

ورکشاپ حرفه ای KitchenExpert

1,499,000 تومان
5
08:00ساعت
2070

ورکشاپ حرفه ای BoxOffice

1,499,000 تومان
08:00ساعت
1260