مرکز ملی اسکی پرش چین ؛ یکی از میزبانان پرافتخار المپیک زمستانی

مرکز ملی اسکی پرش چین
زمان مطالعه : 2 دقیقهتاریخ انتشار : 3 اسفند 1400تعداد بازدید : 370 دسته بندی : آموزش

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : اسکی پرش یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار در جهان است. در این رشته، ورزشکار تلاش می کند که با عبور از یک سراشیبی و پرش از آن، در دورترین نقطه فرود آید. چند وقت پیش، یک مرکز ملی برای این رشته ی ورزشی در کشور چین افتتاح شد. مرکز ملی اسکی پرش، با مساحتی در حدود 24200 متر مربع در دهکده ی ژانگژیاکو قرار گرفته است. مسئولیت طراحی و اجرایش هم با تیمی از معماران کمپانی معماری THAD بود. در ادامه ی این مطلب، تلاش خواهیم کرد که شما را به تماشای مهم ترین ویژگی های پروژه ورزشی مرکز ملی اسکی پرش کشور چین مهمان کنیم. پس لطفا تا انتهای مسیر، با ما همراه باشید.

مرکز ملی اسکی پرش چین

مرکز ملی اسکی پرش چین
مرکز ملی اسکی پرش چین

مرکز ملی اسکی پرش چین

 

آشنایی با موقعیت جغرافیایی و ساختار مرکز ملی اسکی پرش

مرکز ملی ورزش اسکی پرش کشور چین در منطقه ای کوهستانی و توریستی ساخته شده است. جالب است بدانید که این مرکز، همین چد هفته ی پیش میزبان برخی از رقابت های المپیک زمستانی نیز بود. اینجا مکانی برای لذت بردن از ورزش و پرورش استعدادهای ورزشی است. علاوه بر این، می تواند میزبان خوبی برای خانواده ها نیز باشد. البته، ناگفته نماند که منطقه ی مسابقه ی مرکز ملی اسکی پرش، از دو تپه ی بزرگ و معمولی تشکیل شده است. برج داوران نیز همجوار با تپه ی معمولی می باشد. در همان نزدیکی های تپه ی معمولی نیز یک منطقه ی چند منظوره برای ورزشکاران طراحی شده است. اینجا، جاییست که اسکی بازان می توانند در آن، خود را از هر نظر برای دور بعدی مسابقات آماده کنند.

مرکز ملی اسکی پرش چین

مرکز ملی اسکی پرش چین
فضاهای مرکز ملی اسکی 

مرکز ملی اسکی پرش چین

 

زبان معماری مرکز ملی اسکی پرش چطور تدوین شد؟

بگذارید ساده بگوییم. تیم معماران این پروژه، عمده ی تمرکز خود را بر ملاحظات اکولوژیکی و زیست محیطی نهاده بودند. برای آنان توجه به توپوگرافی و اقلیم منطقه، اهمیت ویژه ای داشت. از سوی دیگر، نمی خواستند آسیب های جبران ناپذیری را بر پیکر جنگل کوهستانی منطقه وارد آوردند. در کنار همه ی این ها، مساله ی آسایش محیطی نیز مطرح بود. چرا که قرار است ورزشکاران، علاقمندان و همراهانشان در این محیط زندگی کنند. در نتیجه، می توان ادعا کرد که زبان معماری مرکز اسکی پرش چین با نگاهی به اصلی ترین اصول و مفاهیم توسعه پایدار تدوین شده است.

مرکز ملی اسکی پرش چین

مرکز ملی اسکی پرش چین

اگر بخواهیم ساختار مرکز را به ساده ترین شکل ممکن برایتان توصیف کنیم، باید به چهار مقیاس آن اشاره نماییم. مقیاس بلند این مرکز اسکی، با 15 تا 30 دقیقه پیاده روی، شما را به مقصد دلخواهتان خواهد رساند. مقیاس متوسط آن، نیاز به یک راهپیمایی 1 تا 15 دقیقه ای دارد و مقیاس نزدیک نیز با کمتر از یک دقیقه پیاده روی، محقق می شود. البته، یک مقیاس میکرو هم در این مرکز تعریف شده است. این چهارمی، با چند حرکت کوتاه و ساده شما را به مکان دلخواهتان خواهد رساند.

مرکز ملی اسکی پرش چین
اگزونومتریک

 

مرکز ملی اسکی پرش چین
پلان
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =

ورکشاپ حرفه ای Lemon Office

699,000 تومان
04:30ساعت
24

ورکشاپ حرفه ای Para Containers

499,000 تومان
02:09ساعت
60

ورکشاپ حرفه ای Revit Parametric / Dynamo

999,000 تومان
5
14:00ساعت
780

ورکشاپ حرفه ای ParaLight

999,000 تومان
04:00ساعت
1650

ورکشاپ حرفه ای FinGlass

499,000 تومان
02:00ساعت
2281

ورکشاپ حرفه ای KitchenExpert

999,000 تومان
5
08:00ساعت
2070

ورکشاپ حرفه ای BoxOffice

999,000 تومان
08:00ساعت
1260