پرش به محتوا

Corona Renderer 5.2 ؛ بررسی جدیدترین تغییرات موتور رندر کرونا

تحریریه مجموعه آموزش مجازی آرک پرو : Corona Renderer یکی از محبوب‌ترین موتورهای رندر در جهان، توسط شرکت Render Legion ساخته شده است. کیفیت بالا و سهولت استفاده، کرونا را به یکی از محبوب‌ترین ابزار مورد نیاز هنرمندان تبدیل کرده است. جالب است بدانید که Corona Renderer در ابتدا به عنوان یک پروژه ی دانشجویی مطرح شد و با گذشت زمان، تکامل یافت. یک دهه پس از تولد این موتور رندر قدرتمند و خوشنام، جدیدترین نسخه‌ ی آن با نام Corona Renderer 5.2 به بازار عرضه شد. در ادامه ی این مطلب، شما را با مهم ترین خصوصیات Corona Renderer 5.2 خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

Corona Renderer را می توان در کنار برنامه هایی همچون Autodesk 3Ds Max و یا MAXON Cinema 4D مورد استفاده قرار داد. هر چند که به عنوان یک برنامه ی مستقل نیز عمل خواهد کرد. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، Corona Renderer در سال 2009 و به عنوان یک پروژه‌ ی دانشجویی از سوی Ondřej Karlík، یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی پراگ متولد شد. سرانجام، این پروژه ی موفق و منحصر به فرد، در سال 2017 میلادی، و پس چندین سال تلاش و تجربه اندوزی، به عضویت گروه Chaos درآمد! به این ترتیب، امکان رشد و گسترش هر چه بیشتر آن فراهم شد.

راحتی در استفاده

ماموریت Corona renderer 5.2 رها کردن کاربران از فرآیندهای پیچیده ی فنی و غیرطبیعی است. تیم Corona Renderer در تلاش است تا با حذف یا پنهان کردن هر گونه تنظیمات فنی غیرضروری، روند خلاقیت و پردازش ایده‌ های هنرمندان را ساده کند. به زبان ساده، کافیست بر روی علامت رندر کلیک کنید و اجازه دهید کرونا جادوی خود را به شما نشان دهد.

البته لازم است اشاره کنیم که این برنامه، با طیف وسیعی از افزونه‌های شخص ثالث سازگار است. پس شما می‌ توانید از هر ابزاری که قبلا در کار خود استفاده کرده اید، دوباره بهره بگیرید. چه Forest Pack باشد، یا RailClone و  Siger Shaders! اما خبر خوب اینکه کرونا با V–Ray Materials و V–Ray Lights هم سازگار است! در تصویر زیر، شما دو صحنه را مشاهده می کنید. یکی از آن ها در V-Ray پردازش شده است و دیگری، صحنه ای است در Corona Renderer 5.2! می توانید تفاوت های این دو را تشخیص دهید؟

سرعت و تعامل

جالب است بدانید که یکی از مشهورترین ویژگی های تیم توسعه ی کرونا، وسواس آن ها بر روی عامل سرعت است. در Corona Renderer 5.2 این وسواس به اوج خود رسیده است. تمرکز گروه طراحی بر ایجاد الگوریتم های هوشمند، به طرز چشمگیری زمان ارائه را کاهش داده است. اهمیت ماجرا در این است که این تجربه، بدون مجبور کردن کاربر به خرید سخت افزار گران قیمت ممکن شده است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی های کرونا، Denoising نام دارد. این مشخصه، اختلالات فضای سه بعدی را تجزیه و تحلیل می کند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که فرآیند Denoising به صورت یکپارچه و فقط با یک کلیک اجرا خواهد شد؛ اما نتیجه ی آن، کاهش 50 تا 70 درصدی زمان ارائه است!

متریال

هدف تیم طراحان Corona Renderer ساختن متریالی بود که در عین فیزیکی بودن، بصری و انعطاف پذیر باشند. از این هم مهم تر، نیازی به تنظیمات پیچیده و گیج کننده نداشته باشند. به کمک Corona Renderer 5.2 دیگر لازم نیست بین 10 یا 20 نوع متریال مختلف دست به انتخاب بزنید. تقریباً می توانید تمامی نیازهای خود را با تک متریال کرونا برطرف کنید.

جدیدترین کتابخانه ی Corona Renderer بیش از 520 متریال آماده را برای استفاده فراهم کرده است. تقریباً همه ی آن ها دارای یک پیش نمایش با کیفیت بسیار بالا هستند. از میان مهم ترین مشخصه های این کتابخانه می توان به مواردی همچون: امکان جستجوی آسان، امکان Drog and Drop متریال به viewport، استفاده از مقیاس دنیای واقعی و عدم نیاز بیشتر متریال موجود در کتابخانه به نقشه برداری UV اشاره کرد.

دانلود پلاگین Corona Renderer 5.2

هنوز نظری ندارید ، صدای خود را به زیر اضافه کنید!


افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *