عضویت

آینده ترسناک و مبهم ارائه ها

آخرین بروزرسانی : 20 اردیبهشت 1403تعداد بازدید : 157

0

در سالهای اخیر، غالب افرادی که در حوزه معماری فعالیت می کنند، تمایل بیشتری به سمت نرم افزاهایی مانند 3Ds Max دارند اما دلیل این موضوع چیست؟ در این ویدیو از آموزش رویت و بحث رندرینگ، گپی در مورد آینده رندر و نحوه ارائه با شما خواهیم داشت.

دلیل اصلی استفاده از 3Ds Max چیزی نبود جز داشتن موتور رندرگیری V-Ray و گرفتن خروجی رئال از طرح. اما بزرگترین معضل در استفاده از موتورهایی مانند V-Ray، سرعت پایین و پیچیده بودن محیط کاری آنها است. اما بدون هیچگونه تعصب یا جهت گیری، باید گفت که سرعت بروزرسانی و تحولات از جمله بحث ارائه یا همان پرزنت در معماری آنقدر بالا رفته که فاکتورهای متعددی میتواند در انتخاب موتور رندر یا حتی نوع ارائه دخیل باشد. مواردی همچون زمان، سخت افزار و میزان طبیعی بودن در انتخاب موتور رندر کاملا تاثیر گذار است.

شرکت Chaos مالک و تولید کننده موتور رندر V-Ray با توجه به خرید Enscape سعی در پیشرفت سرعت رندر دارد. افرادی که آموزش Enscape می بینند به خوبی می داند که سرعت رندرینگ نسبت به گذشه بهتر شده و دلیل این موضوع شاید به تحاصب این شرکت توسط CHAOS برگردد. تمام این موارد در کنار هوش مصنوعی برای بحث رندرینگ کمی این موضوع را حتی خطرناک کرده است.  ممکن است مانند گذشته کارفرما یک تک فریم از شما نخواهد و به دنبال گرفتن خروجی ویدیویی و یا حتی به صورت Real-Time باشد. موضوعی که با موتورهای دیگری مانند Unreal Engine به خوبی امکان پذیر شده و با عینک های واقعیت مجازی نحوه ارائه به شکل مدرن و جذابتری برای کارفرما صورت میگیرد. کابران با کمترین دانش و مهارت در بحث رندرینگ و بدون نیاز به سخت افزار قوی با موتورهای رندرینگ جدید، رندرهای بسیار طبیعی و فوتورئالیستی را به نمایش می گذارند.

نظر شما چیست؟ در حال حاضر از چه روشی برای نحوه ارائه پروژه ها استفاده میکنید؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =